
Bulling – voyaga yetmaganlar orasida jinoyatchi shaxsini shakllantirish omillaridan biri sifatida
Hozirda bulling butun dunyodagi maktablarda eng keng tarqalgan hodisalardan biridir. Bugungi kunga kelib, ilm-fan sohasida maktabni ta’qib qilishning yagona ta’rifi yo‘q. Maqolada muallif bir nechta umumiy ilmiy fikrlarni ko‘rib chiqadi. Bu esa umumiy aloqa nuqtalarini aniqlaydi. Bu ta’qiblarning turlariga e’tibor qaratadi, shuningdek, bulling ishtirokchilariga tasnif beradi. Bundan tashqari, muallif “bulling” ta’rifini sharhlaydi, ta’qibning oqibatlari haqida fikr yuritadi. Salbiy oqibatlarga ijtimoiy moslashuvning buzilishi, jabrlanganlarda depressiyani keltirib chiqaradigan yuqori darajadagi tashvish, shuningdek, tajovuzkorda jazosiz qolish hissi kiradi. Shu munosabat bilan zamonaviy kriminologiyada bulling balog‘atga yetmagan bolalar orasida jinoyat sodir etishga yordam beradigan shart-sharoitlar va omillarning fenomeni sifatida faol o‘rganilmoqda. Maqolada, shuningdek, zo‘ravonlikning uzoq muddatli xavfli oqibatlari, masalan, bulling qurbonlari tomonidan sodir etilgan maktabda bolalarni ommaviy o‘ldirish, shuningdek, balog‘atga yetmagan bolalar o‘z joniga qasd qilish kabi ikki faktga alohida e’tibor qaratilgan. Shunday qilib, muallif davlat tomonidan bulling, bolalar orasida zo‘ravonlik kabi ijtimoiy salbiy jihatlarning namoyon bo‘lishining oldini olish va nazorat qilishga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish zarurligini ta’kidlaydi.
Other Books From - 12.00.09 - Jinoyat protsessi. Kriminalistika, tezkor-qidiruv huquq va sud ekspertizasi








About the author
Orqaga